Svendborg Vision 2030

22. september 2017

Fremtidsudsigterne for Svendborg Kommune er meget spændende. Vi har muligheder og rammer, som næsten ingen anden kommune i landet – og dem skal vi udnytte optimalt.

Svendborg skal  være ”en hel kommune”. Lokale vækstcentre  skal sikre at udviklingen sker i hele Svendborg kommune. For Venstre er det meget vigtigt at bevare den decentrale struktur og anerkende de mange velfungerende lokalsamfund, i hele kommunen. Velfungerende lokalsamfund skal danne rammerne om nære, ægte og forpligtende fællesskaber, som dér kan være med til at skabe liv og aktivitet.

Her kan du læse mere om grundtankerne i Venstres nye

Svendborg Vision 2030

Visionsplanen er et ægte columbusæg, hvor vi vil opnå en driftig paralleludvikling, imellem Svendborg som handels- og kulturby (den gamle bymidte), og en ny bydel ( Svendborg Vest), som skal udvikle sig med sport, skoler og uddannelser, virksomheder, nye job og bosætning. Tilsammen skal den nye bydel i vest, og den gamle bymidte - skabe muligheder til mange nye aktiviteter, og give plads til den ønskede udvikling.

Det er Venstres ønske at beskytte den gamle bydel, og værne om dens enestående handels- og kulturliv. For at det kan ske, samtidig med ønsket om yderligere vækst og udvikling, skal der samtidig udvikles en helt ny bydel i Svendborg Vest.